Reageren niet meer mogelijk!

Professional Affairs Manager

Open

Bedrijfsprofiel

Voor de Nederlandse Orde van Belastingadviseurs (NOB) werven we een Professional Affairs Manager. Je hebt een fiscaal juridische achtergrond en affiniteit met het regelen en coördineren van de niet fiscaaltechnische aspecten van het beroep van belastingadviseur.

Als Professional Affairs Manager adviseer en ondersteun je het bestuur van de NOB en de Commissie Beroepszaken. Hierbij gaat het over de niet fiscaaltechnische aspecten van het beroep van belastingadviseur. Daarbij moet worden gedacht aan zaken als beroeps- en gedragsregels, ethiek, de Wwft, privacywetgeving, samenwerking met andere beroepsgroepen en ontwikkelingen op het gebied van horizontaal toezicht die de beroepsuitoefening raken.

Je hebt een belangrijke trendwatchersfunctie en je zorgt er met de Commissie Beroepszaken voor dat de NOB goed voorbereid is op alle politieke, maatschappelijke en economische ontwikkelingen die het vak beïnvloeden. Je signaleert (niet fiscale) ontwikkelingen die van belang zijn voor de beroepsuitoefening van belastingadviseurs en houdt daarvoor de media, literatuur en jurisprudentie in de gaten. Tevens ben je mede verantwoordelijk voor de communicatie over beroepszaken aan de NOB-leden.

Als Professional Affairs Manager ben je ook secretaris van de Commissie Beroepszaken en de kerngroep Toezicht & Handhaving en ondersteun je ook diverse ad hoc werkgroepen en overleggen.

De NOB biedt een interessante positie met brede werkzaamheden. Ben jij toe aan een andere uitdaging? En heb je interesse in een positie waarin je niet fiscaaltechnisch adviseert, maar meer overkoepelend, coördinerend, adviserend en ondersteunend werkt op een breed aantal zaken, dan is dit de juiste positie voor je!

Werkzaamheden Professional Affairs Manager

  • Informeren van het NOB-bestuur en directie over activiteiten van de commissies en werkgroepen
  • Zorgdragen voor berichtgeving bestemd voor de leden van de NOB over activiteiten van de commissies en de verschillende niet-fiscaaltechnische onderwerpen (in het magazine, de nieuwsbrieven, op website en e-mails)
  • Beantwoorden van vragen van leden over niet-fiscaaltechnische onderwerpen en over beroeps- en gedragsregels van de NOB
  • Opstellen van de agenda, in overleg met de voorzitters van de Commissie Beroepszaken, de kerngroep Toezicht & Handhaving en de diverse werkgroepen, voor de vergaderingen. Voorbereiden van vergaderingen en zorgdragen voor de verslaglegging van de vergaderingen
  • Leveren van een inhoudelijke bijdrage ten aanzien van verschillende onderwerpen (onderzoek doen en juridische bronnen/deskundigen raadplegen)
  • Voeren van overleg met andere beroepsorganisaties en relevante stakeholders (waaronder BFT en Belastingdienst) over verschillende onderwerpen
  • Bewaken van de voortgang van de werkzaamheden van commissieleden en werkgroepen
  • Fungeren als Wwft-helpdesk voor NOB-leden
  • Is betrokken bij de inhoud van de Algemene Introductie en de cursus Ethiek in de Beroepsopleiding Belastingadviseurs
  • Monitoren van mogelijkheden PE-seminars op het gebied van beroepszaken
  • Inhoudelijk verantwoordelijk voor de e-learningmodule Wwft
  • Inhoudelijk verantwoordelijk voor de e-learningmodule over de beroeps- en gedragsregels
  • Monitoren van uitspraken van de Raad van Tucht en de Raad van Beroep in verband met de gevolgen voor de beroepsuitoefening
  • Verantwoordelijk voor de DilemmApp (beroepsethiek dilemma's)
  • Nauw samenwerken met bestuurs- en commissieleden, de fiscaal beleidscoördinator, de communicatieadviseur en de directeur juridische zaken van de NOB
  • Fungeren als back-up voor de directeur juridische zaken in juridische aangelegenheden en ledenzaken

Profiel Professional Affairs Manager

  • Afgeronde academische studie Rechten (Fiscaal recht of Nederlands recht)
  • Breed georiënteerd, zelfstandig, proactief, praktisch- en pragmatisch ingesteld
  • Vaardig in het vergaren en analyseren van informatie en het opstellen van aanbevelingen/(niet-fiscale) adviezen
  • Sterk analytisch vermogen
  • In staat zich snel nieuwe materie eigen te maken
  • In staat meerdere dossiers tegelijkertijd te beheren, te prioriteren en te schakelen in een veelheid van onderwerpen
  • Communicatief vaardig (zowel mondeling als schriftelijk)
  • Kennis van en/of ervaring met de Wwft en de AVG is een pré, maar geen must

Arbeidsvoorwaarden Professional Affairs Manager

De NOB biedt een mooie, brede positie met veel zelfstandigheid en flexibiliteit. Je werkt op het kantoor in Amsterdam en je kan deels thuiswerken (2 a 3 dagen per week). Naast een vast salaris biedt de NOB een premievrij pensioen en de mogelijkheid om parttime (4 dagen) te werken.

Interesse in deze vacature of nadere vragen? Reageer dan op deze vacature of bel Harry Teuben, 06-25288296. Sollicitaties rechtstreeks gestuurd aan de NOB worden doorgestuurd aan Teuben Tax Recruitment.

Locatie

Reageren niet meer mogelijk!

Opdrachtgever

De Nederlandse Orde van Belastingadviseurs

Publicatiedatum

13.11.2023

Contactpersoon

H. Teuben
T: (020) 4714 200

Deel deze vacature
Meer details
Match criteria
  • Advocatenkantoren
  • Bedrijfsleven
  • Belastingadvieskantoren
  • Banken
  • Trustkantoren
  • Overig
  • Full time
  • Part time 4 dagen

Wij maken altijd graag kennis met u als werkgever of kandidaat om de mogelijkheden te bespreken

Neem contact op

Kennismakingsgesprek?

Wij maken altijd graag kennis met u als werkgever of kandidaat om de mogelijkheden te bespreken

Neem contact op

Onze klanten
Teuben Recruitment BV gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.